– ZMAJ KOGA SU LOVILI KNEŽEVI, KOMUNISTI PA I B92 –
Ali ima ima i drugih uverenja koja tvrde da je svaki kontakt sa Zmajem štetan po celu zajednicu. Postoje materijalni dokazi da su tu drugu krajnost zastupali u selu Ošljan. Po saznanju profesora iz Zaječara Stevana Đorđevića, u administrativnim knjigama je zapisano da je ovo selo na Timoku, Zmaj pohodio dva puta pre, i jedanput posle Drugog svetskog rata. Pred 1935. godinu sumnja da opšti sa čudovištem pala je na mladu bolešljivu ženu koja se i inače bavila proricanjem.
TABUI O MAGIJI U SRBIJI SU SUPER INTRIGANTNA PRIČA ALI JE ZANIMLJIVA I INFORMACIJA KOJA SLEDI PRE NJENOG NASTAVKA, UKRATKO : POTRAŽITE OD SVOG PRODAVCA NOVINA ZA SAMO 29 DINARA ČASOPISE IZ SPISA JASNE JOJIĆ
NOVINICA – BAKINI RECEPTI ZA SREĆU- U PRODAJI VAS ČEKA SVAKOG 5. U MESECU
NOVINICA – BAKINI RECEPTI ZA ZDRAVLJE- U PRODAJI VAS ČEKA SVAKOG 25. U MESECU
Seoski kmet Rista Rašić okupio je seljane i tokom noći jednu grupu poveo kroz glavni sokak, a jednu podelio prema zaseocima Staro selo i Belbradič. I dok je mrak obavijao celi kraj iz Ošljana se iznenada začula prava ratna graja, lupanje u šerpe i tarabe, zviždanje, povici… Pretresana su sva skrovita mesta ali od Zmaja ni traga. Ni sledeće dve noći seljani nisu uhitili svoj plen pa je Zmaj eto preživeo. O tome da li je činio kakvu štetu nema zapisa. Tek iduće godine na tamošnjem šoru Gradsko, napokon je viđen kako izleće iz sela i iščezava u nebeskim visinama.
Tokom suše 1946. godine osumnjičena za opštenje sa Zmajem bila je i ćerka seoskog vrača Krste. Inicijativu za proterivanje Zmaja dao je državni činovnik komunističke Jugoslavije koja se tek rađala. Tridesetak mladića, predvođeni ovim opštinskim pisarem, grunuli su u kuću deda Krste zgrabili prestravljenu devojku, odvukli je do izvora i okupali. Tako su tvrdili, i oterali zmaja jer onaj ko sa njim opšti zaprljan je. A ako se prevarom okupa Zmaj ga napušta.
Delotvoran lek protiv Zmaja otkrila je i jedna omamljena devojka koja je iz odnosa sa Zmajem čak rodila dete. Ona je uzela seno u kome su se našle i neke čudne travke, pa je noću prokuvala bilje zajedno sa zmajevom košuljom. Tako su uz jak prasak nestali i Zmaj i sin kojeg je sa njim rodila.
Zmajevi međutim nekada pohode i stare Vlahe, za koje se ionako sumnja da kada onemoćaju stupaju u aktivne kontakte sa duhovima. Odnos uglavnom traje dugo i ne želi da ga se oslobodi nijedna strana. Zato se među Vlasima misli da i stari i mladi ponekad svesno održavaju prisne odnose sa Zmajem. Posebno ako se zna da neki od njih koriste ovu priliku da zauzvrat dobiju natprirodne moći i uticaj na ovozemaljskom nivou. Zato i toliko suprotnosti – neki Smeu smatraju dobrom silom i decu koja bi se rodila iz njegovog semena zovu neuništivim junacima.
Naravno sva ova verovanja gledano sa današnjeg stanovišta po mišljenju etnologa, bile su dobre ispirke za ponašanja van društvenih normi. Petković kaže da je zmaj najčešće bio opravdanje za devojke koje su vanbračno zatrudnile. U stara vremena one su često bačijale same sa ovcama po celo proleće, leto i u jesen. Mogućnost da društvo i utehu pronađu sa nekim čobaninom bila je velika. A kada bi se u selo vratila trudna nabezbolnije objašnjenje bilo bi da je se tamo dočepao zmaj. Beba koja je tako rođena predstavljala se kao čud-ovište koje bi odmah prohodalo i progovorilo. Ispod miški novorođenče je po čaršijskim pričama, imalo krilca i ubrzo bi odletelo u nepoznatom pravcu u potrazi za svojim zmajskim ocem.
Šta se zaista dešavalo sa tom vanbračnom decu teško je bilo ustanoviti. Ali po Desanki Perić baš kao što ima zajednica koje su verovale u dobronamernost Smeua tako i većina Vlaha veruje u nadmoć dece rođene iz vanbračnih veza. Stida zbog takvog čina među Vlasima nije bilo niti ga danas ima. Jer svako naselje koje bi dobilo vanbračno dete radovalo bi mu se. Posebno i jer se slika nataliteta ove nacije vekovima ne menja.
Mnogi u šali kažu da je šteta što se precizni popisi stanovništva nisu vodili i ranijih vekova. Tada bi se utvrdilo da je Vlaha u Timočkoj krajini pre 300 godina bilo isto koliko i sad. Retko koja vlaška porodica ima više od jednog deteta pa je svaka beba kod njih dobrodošla. Posebno ako postoji i malo šanse da je pri tom i obdarena da vodi kontakt sa višim silima, ovom narodu i dalje tako neophodan…
(odlomci iz knjige „Vlaška magija 1“ Jasne Jojić)
NAPOMENA JASNE JOJIĆ IZ 2011. GODINE: Da Zmaj iz verovanja Vlaha nije nimalo bezazlena maštarije pokazalo se i
nedavno. Sredinom prošle godine ugledna televizija B92 u serijalu “Paranormalna Srbija” istinski se zabrinula kako javno mnjenje u svojoj lakovernosti može prizivati ovog demona ili kako on, ne daj Bože, može i dalje pohoditi usamljenu mlađariju u njihovoj postelji. Autori serijala (valjda s namerom da zaštite mentalno zdravlje žitelja Srbije), podrobno su se kod vlaških vračara raspitivali o svim posledicama koje Zmaj može naneti mlađanoj devojci, o bezgrešnom začeću sa njim, a Boga mi su se oštro okomili i na etnologa-amatera Zlatimira Pantića koji je mitove i legende o Zmaju popularisao kroz časopis “Treće oko” Kompanije “Novosti”. Uff, šta bi se tek desilo da su DŽ.DŽ. Frejzer i Klod Levi Stros živi, da su Srbi i da istražuju mitove i verovanja?
KAKO DO KNJIGE
Originalne knjige „Vlaška magija 1“, „Vlaška magija 2“, „Čuda vlaške magije“, „Magija biljaka – i lek i amajlija“, „Magijski kalendar za crvena slova“, „Magijski kalendar za srećne dane“ i sve druge knjige čiji je autor Jasna Jojić naručuju se na telefone: 065/ 216-416-0 i 011/ 2452- 019 i kupuju na kiocima „Future plus“ i u „Maxi“ i „C marketima“, a u Crnoj Gori u objektima Rokšpeda i megamarketima. Knjige Jasne Jojić koje se prodaju preko internet sajtova, na uličnim tezgama i sajmovima i u STR prodavnicama,… su pirati – falsifikati i u njima nećete čitati originalne tekstove.
OBAVEŠTENJE
Sadržaj sa ovog sajta ne sme se kopirati ili reprodukovati u bilo kom obliku, elektronskim ili mehaničkim sredstvima, uključujući fotokopiranje i presnimavanje bez predhodnog pismenog odobrenja autora. Informacije sa ovog sajta namenjene su u obrazovne svrhe i ne treba ih koristiti za dijagnostikovanje i lečenje zdravstvenih problema, bez konsultovanja stručnog lica. Autor i izdavač ni na koji način nisu odgovorni za neprimereno korišćenje podataka sa ovog sajta ili iz knjiga Jasne Jojić.